Thursday 16 August 2007

Lecsós bárány kuszkusszal

Hozzávalók:
Egy bárány negyede, kb 2 kg
2 fej fokhagyma
só, bors
3 db babérlevél jól összetörve
olivaolaj

A báránydarabokat befűszereztem, só, bors, fokhagyma, olivaolaj keverékével. Egy tepsi alját kiolajoztam, elrendeztem benne a húsokat. 25o fokra felmelegített sütőbe tettem, és 1o-15 perc alatt szép pirosra sütöttem, majd átforgattam a húsokat a másik oldalukra, és még 15 percig sütöttem. A húsból kifolyt levet leöntöttem, újból olivát öntöttem alá, megszórtam apróra tört babérlevéllel és beterítettem paradicsomszeletekkel. A húsdarabok mellé negyedelt hagymákat és paparikadarabokat tettem. Fóliával betakartam, a hőt 2oo fokra csökkentettem, és kb. egy óra alatt készre pároltam. Levéve a fóliát, ismét nagy lángra téve pirosra sütöttem.

Fél doboz, 25 dkg kuszkusz
fél liter víz
5 dkg vaj
1o-12 szem aszalt sárgabarack kis kockákra vágva
1 csokor petrezselyem

A kuszkuszt (így magyarosan!) hasonlóképpen készítjük mint a rizst. Ajánlatos az eredeti receptet is elolvasni, mert a magyar fordítás szerint, legalábbis azon a csomagon, amit én vettem, ugyannyi vizet ír, mint a kuszkusz, ami igencsak kevésnek bizonyult. De persze ezen könnyen segítettem. S hogy egy kis marokkói ízt is belecserkésszek, tettem bele apróra vágott szárított sárgabarackot is, és egy csokor apróra vágott petrezselymet, ami egyáltalán nem rontotta el.

Birka- vagy báránysütésnél – kihasználva a sütő kapacitását – jól megmosott krumplikat szoktam tenni a sütő aljába, (egyébként ezt szeretem mellé a legjobban) de most végre ki akartam próbálni a kuszkuszt is.

4 comments:

ScoTTThun said...

Bizonyára szakmai ártalom, hogy a második képnek olyan ORGISH szaga van. :)

Vajon hol veszek ezen a környéken bárány husit?

Pirikenagyi said...

Nem tudom mi az az ORGISH, remélem nem valami rossz dolog. Bárányt arrafelé nagyon sok helyen kapsz. Ott lógnak a hentesek ablakában. Ez a példány egyébként Pec-ből(Peja) való.

Unknown said...

Bárány+kuszkusz? Mintha összebeszéltünk volna! ;o)
Nagyon szép pirosra sült a pecsenyéd, szinte érezni az illatát!

Anonymous said...

Szombaton mindez nyuszihusbol lesz elővarázsolva, remélem lesz olyan finom, mit a bárány...
J.