Monday 5 March 2007

Kördések
Kicsi Vú oldalán találtam egy nagyszerű Kördéssort! Köszönet érte! Ennél jobb alkalmat nem is találhattam volna sem a bemutatkozásra, sem az ismerkedésre.

A kérdések:
1. Hány szakácskönyved van?
2. Melyik a 3 legkedvesebb?
3. Melyikek várnak beszerzésre?
4. Milyen konyhai kütyük után vágyakozol?
5. Kedvenc fűszereid?
6. Mit rendelsz leggyakrabban étteremben?

1. A férjem szerint tízszer több mint kellene. Pontos számot nem tudnék mondani, de 3 polcnyi, 1oo tuti megvan. Amikor már biztos voltam benne, hogy blogot fogok írni, lefényképeztem. Igaz van ott egy-két kertészeti szakkönyv is, de nagyon jól megférnek egymás mellett. Jelenlegi lakhelyemen is van még kb. 15-2o, de ebbe beleszámoltam a Toszkánás könyveket is (Frances Mayes), és a Norbi-titkokat is. Gyakran elgondolkodtam már, normális dolog-e szakácskönyvet csak úgy szórakozásból olvasni, de úgy tűnik nem vagyok egyedül. Szenvedély az szenvedély!!


2. Nagyon szeretem a Tatin utcai könyveket, igaz azok nem kimondottan szakácskönyvek, de remek receptek vannak benne és nagyon szórakoztatóak. Most éppen a Francia konyhá-t és a Francia Piac-ot kedvelem Joanne Harristól, de Jamie is a favoritok közé tartozik, minden könyve megvan, Stahl Judit legutóbb megjelent könyvét is gyakran forgatom. Jaj! Nigella! Ki ne maradjon!

3. A Csili blogján ismertetett orosz szakács-könyvet

4. Mindig vágyom valamilyen konyhai kütyüre, pl. a mérőcup készletre, de engem valahogy mindig elkerül. Legutóbbi szerzeményem egy gyönyörű kis üveg szószos kiöntő, olyan szép formájú, hogy majdnem kettőt vettem belőle. (A férjem úgy gondolta, bőven elég egy is!)

5. Zeller minden formában, fokhagyma rengeteg és petrezselyemnek mindig hegyekben kell állni.

6. Van néhány fix beépített helyünk! Az egyikben mindig birkát eszem, a másikban házi sült kolbászt, a harmadikban pedig tintahalat.

Az új szerzemény

No comments: