Thursday 8 November 2007

Rakott krumpli – hagymával, birsalmával


Ha jól emlékszem, Joanne Harris Francia konyha c. könyvéből csináltam úgy két éve hasonlót, de a recept memorizálása közben Csili rukkolás, körtés krumplipüréje is beugrott. Krumpli és hagyma mellé nagyon jól megy valami savanykás alma, vagy birsalma. A hagyma édességét jól ellensúlyozza a birsalma fanyarsága, a krumpli meg igazán nem zavar bele az ízekbe. Nagyon gyorsan és könnyen elkészíthető a recept otthon - nekem kétszer is ki kellett menjek a kertbe, hogy bekapcsoljam a generátort, a fotózás már csak az elemlámpák fényénél - kicsit romantikusra sikerült.

Hozzávalók

4 közepes krumpli
4 fej hagyma
1-2 birsalma

vaj+olivaolaj
1 kk méz

1 tojás
1 pohár tejföl, vagy tejszín
parmezán vagy más – esetleg füstölt sajt

A krumplit héjában főztem meg. A birsalmákat meghámoztam (jól jön a krumplihámozó), vékony szeletekre vágtam és mint a kompótot megfőztem, de nem ízesítettem. (Csak a birsalmát kell megfőzni, más almákat nem!) A hagymákat vékony szeletekre vágtam, és vaj + olivaolajban megpároltam, 1 kávéskanál mézzel kicsit megkaramellizáltam. A krumplit és az almát is hagytam kihűlni, majd kivajazott jénaiba sorjáztam őket, nem kihagyva a hagymát se. A krumplisorra rakosgattam az almaszeleteket, azután egy hagymasor következett, kis tejföllel meglocsoltam. Nem árt egy kis vajolaj utánpótlás sem. Újra krumplisor, és folytattam, amíg el nem fogytak a hozzávalók. A tetejére a maradék tejfölbe kevert tojás-parmezán sajt-keverék került. 180 fokos sütőben szép aranysárgára sütöttem.

Kettőnknek kevés lett!

4 comments:

Anonymous said...

Érdekes, épp ma sütöttem hús mellé köretnek fóliában sült birsalmát és céklát...és azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne még a birsalmát felhasználni.Ezt a receptet kifogom próbálni.
Tudtam én, hogy vissza kell jönnöd!!!

Unknown said...

Mindenki birsalmázik, de nálam valahogy nem pattant a szikra...eddig!

chili&vanilia said...

Hoppá, lemaradtam itt a nagy visszatérésről.
jó, hogy ismét itt vagy, ráadásul rögtön egy ilyen szuper birsalmás recepttel!

ScoTTThun said...

Hmmm hajjma esz mez? Naon erdekesz.
A birsalmat nem szeretni, de eszt a hajjma dolgot kiprobalni. Nyami...