Thursday 15 November 2007

Pisztráng molnárné módra


A múlt hétvégén vásárolt pisztrángok egy ideig a mélyhűtőben pihentek, kivárva, mikor lesz kedvünk megint pisztrángot enni. És kedvünk kerekedett, a kérdés csak az volt, a sok-sok mód közül melyikre volna gusztusunk. Mivel Koszovóban rengeteg pisztrángtelep működik, gyakorlatilag minden étteremben van grillezve, panírozva vagy csak egyszerűen, olajban sütve, ezek a változatok kiestek. Maradt a molnárné módra, amihez vaj, sok citrom és sok petrezselyem szükségeltetik.

A pisztrángokat keresztben mindkét oldalukon 3 helyen bevágtam és beszórtam Kotányi féle halak fűszerrel, és még egy kis citromfűvel. Lisztbe forgattam, a felesleges lisztet leráztam és forró vajban szép pirosasbarnára sütöttem. A visszamaradt vajat kicsit megbarnítottam, belecsavartam két citromot, megkevertem és a halakra öntöttem. Jó sok petrezselyemmel megszórtam.

4 comments:

Anonymous said...

Áruld el, mihez kezdesz a pisztráng szemével? Olyan csúnya sütés után!Le kell takarrni vagy ki kell venni?

Anonymous said...

Bevallom, a pisztráng szemével még soha nem foglalkoztam. Az is liszt alá kerül, és tálalásnál a fejet úgyis külön tesszük, vagy ügyesen hozzá se nyúlunk. Persze a pontynál már más a helyzet, a halászlé paszirozásnál én sem szeretek összekacsintani vele, mindig előre kiszedem, de oda se nézek. BRRRRRRR

Pirikenagyi said...

Marmalade! Szerettem volna hozzád kommentelni, de valamiért nem megy. Hogy is van? a két szám összegét számmal vagy betűvel kell kiiírni? Vagy előbb még moderálás van?

Anonymous said...

Hát igen, nálam ez rosszul sült el; nem fedte be ugyamis a liszt.
A kommenteknél számmal is elég kiírni az összeget. De később fog megjelenni, a moderálás miatt.